• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tillägslån Nordax och Advisa

Matz76

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej!

Jag sökte samlingslån på Advisa och fick 3 erbjudanden, med lite högre ränta än vad jag har idag. Så jag tänkte istället prova utöka de 2 lånen som jag har idag. Tänkte ansöka om tillägslån på Nordax på 40000 kr (har 200 000 kr hos dem) och 40000 kr hos Avida (har ca 200 000 kr hos dem). Men jag undrar om jag måste vänta en månad. Eftersom jag sökte via Advisa och Nordax och Avida finns bland de bankerna som Avida samarbetar med. Då kommer jag automatiskt få avslag hos både Notdax och Avida. Är det så? Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Hej!

Jag sökte samlingslån på Advisa och fick 3 erbjudanden, med lite högre ränta än vad jag har idag. Så jag tänkte istället prova utöka de 2 lånen som jag har idag. Tänkte ansöka om tillägslån på Nordax på 40000 kr (har 200 000 kr hos dem) och 40000 kr hos Avida (har ca 200 000 kr hos dem). Men jag undrar om jag måste vänta en månad. Eftersom jag sökte via Advisa och Nordax och Avida finns bland de bankerna som Avida samarbetar med. Då kommer jag automatiskt få avslag hos både Notdax och Avida. Är det så? Tack!

Hur såg dina förutsättningar ut i övrigt? Borde gå att ta en dialog med både Nordax och Avida då du är befintlig kund.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Hej!

Jag sökte samlingslån på Advisa och fick 3 erbjudanden, med lite högre ränta än vad jag har idag. Så jag tänkte istället prova utöka de 2 lånen som jag har idag. Tänkte ansöka om tillägslån på Nordax på 40000 kr (har 200 000 kr hos dem) och 40000 kr hos Avida (har ca 200 000 kr hos dem). Men jag undrar om jag måste vänta en månad. Eftersom jag sökte via Advisa och Nordax och Avida finns bland de bankerna som Avida samarbetar med. Då kommer jag automatiskt få avslag hos både Notdax och Avida. Är det så? Tack!
Inte säker på hur det funkar med just de två bankerna men söker du via advisa så är det många banker som erbjuder även fast än att du redan har lån hos dem. Alltså dem erbjuder dig att höja ditt befintliga lån om det hade gått
 

Matz76

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hur såg dina förutsättningar ut i övrigt? Borde gå att ta en dialog med både Nordax och Avida då du är
Inte säker på hur det funkar med just de två bankerna men söker du via advisa så är det många banker som erbjuder även fast än att du redan har lån hos dem. Alltså dem erbjuder dig att höja ditt befintliga lån om det hade gått
Ja, det tror jag också. Både Avida och Nordax finns i Advisa. Hade dem haft möjligjet att erbjuda tillägslånlån så skulle det visas när man sökte samlingslån hos Advisa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp